‘Evde Kal e-Twınnıng de Kal’
‘Evde Kal e-Twınnıng de Kal’
İlimizden 2 öğretmenin kurucusu olduğu ‘Evde
Kal e-Twınnıng de Kal / Stay
at Home e-Twing Stay at’ uluslar arası projesine yurtiçinden 10, yurtdışından
da 11 olmak üzere toplamda 21 öğretmen proje ortağı olarak destek veriyor.
Projeye yaşı 4-11 arasındaki öğrenciler hedefleniyor.
İlimiz Korucuk İlkokulu 2-A Sınıfı Öğretmeni Senem
Dikici Topaloğlu ve Ada Anaokulu Müdür Yardımcısı Emine Akmeşe’nin kurucusu
olduğu ‘Evde Kal e-Twınnıng de Kal / Stay at Home e-Twing Stay at Projesi ile korona virüs nedeni tatilde
olan öğrencilerin evde eğitimlerine devam etmelerini sağlamak aynı zamanda bu
süreçte de velilerin de çocuklarına destek vermelerini devam ettirmeyi
amaçlıyor.
Toplamda 21 öğretmen proje ortağı oldu
Proje ile ilgili açıklamada buluna Korucuk
İlkokulu Öğretmeni Topaloğlu, hayata geçirdikleri projeye şu anda Ülkemiz
genelinde 10 farklı şehirden öğretmenin destek vermesinin yanı sıra, ülkemiz
dışında Azerbaycan2, Uktayna 1, Romanya 2, İtalya 2, Ermenistan 1, Polanya 1,
Arnavutluk 1, Gürcistan 1 olmak üzere 11 yabancı ortağın bu projeye destek
verdiğini belirtti.
4-11 yaş grubundaki öğrenciler
4-11 yaş grubunda ki öğrenciler için son derece
yararlı olacaklarına inandıkları ‘Evde Kal e-Twınnıng de Kal’
projesi hakkında kısaca bilgi veren Sınıf Öğretmeni Topaloğlu; ‘Koronavirüs (COVID-19) nedeniyle çocukların kendileri,
aileleri, arkadaşları, sevdikleri ve yakınları için endişe, kaygı, panik ve
korku yaşaması oldukça olağandır. Bu süreçte çocuklar medya, sosyal medya ya da
internet üzerinden bulaşıcı hastalık salgını ile ilgili haberleri izlemekte,
tartışmalara kulak misafiri olmakta, alınan önlemleri gözlemlemekte ve ev
içindeki değişikliklere tanık olmaktadırlar. Dolayısıyla çocuklar da
yetişkinler gibi stres, endişe, korku, şaşkınlık ve üzüntü hissedebilirler.
Salgının gerçekleştiği yerden uzakta yaşıyor olsalar bile ya da hastalanma
riskleri hiç yoksa bile çocuklarda stres, kaygı ve hatta panik ortaya
çıkabilir. Projemizde öğrencilerimizin kaygı sürecini azaltmak, evde oldukları
süreçte çeşitli etkinlikler planlayarak öğrenimlerini devam ettirmektir. Aynı
zamanda ailelerimize rehber olarak onlara bu zorlu süreci çocuklarıyla
geçirirken kaliteli zaman dilimleriyle yönetmelerini sağlamaktır.’ İfadelerini kullandı.
Hedefler
Proje ile; Öğrencilerin pandemiden kaynaklanan kaygı sürecini azaltma, Öğrencilerin
eğitimlerine devam etmelerini sağlamak, 2023 Eğitim Vizyonu ışığında evlerde
tasarım beceri atölye etkinliklerine devam ederek yaparak-yaşayarak
öğrenmelerini sağlamak, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın 100. Yılı’nı
coşkuyla kutlamak, Kültür unsurlarımıza dikkat çekmek, Milli Bayram bilincini
oluşturmak, Manevi değerlerimiz konusunda farkındalık oluşturmak ve bunun gibi
daha bir çok konuda öğrencilerin glişimlerine yardımcı olacak faaliyetlerde
bulunmak amaçlanıyor.
Çalışma
süreci
Gerçekleştirdikleri projenin ilk etapta bu eğitim-öğretim yılı sonuna kadar
devam edeceğini ifade eden Sınıf Öğretmeni Topaloğlu, açıkladıkları proje
kapsamında hedef kitle öğrencilerin Nisan, Mayıs ve Haziran ayları içerisinde
gerçekleştirmeleri gereken aktiviteleri ayrıntılı olarak açıkladıklarını, evde
kalan bireylerin bu süreçte var olan gerek Milli Bayramlarda gerekse özel
günlerde ne gibi etkinlikler yapabileceklerini ve velilerin ve öğrencilere
Covid-19 salgınından korunma yolları ile ilgili bilgilendirici video, yazılı
kaynaklar paylaşılacağı belirtildi.